OLA MELIN, leg naprapat:
"När du använder ryggbänken FRISK DISK avlastas diskarna och tillförseln av ledvätska underlättas, vilket i sin tur leder till att trycket på nerver som hamnat i kläm minskar och smärtan avtar.

FRISK DISK - nu har alla råd att ha en egen ryggbänk/ryggsträckare av högsta kvalitet!

För ungefär nio år sedan råkade ut för ett rejält diskbråck och med på köpet fick jag en outhärdlig smärta som strålade ut från ryggslutet, via låret, vaden och ända ner i hälen. Smärtan gjorde att jag varken kunde sova, gå, stå, ligga eller sitta. Med andra ord: Ingenting fungerade!

Min smala lycka vid denna tidpunkt var att jag har en nära bekant som är naprapat. Han bedömde att operation inte var aktuellt, men tyckte däremot att jag skulle prova en ryggbänk/ryggsträckare som han hade stående nere på sin mottagning. Eftersom jag inte kunde förflytta mig så åkte han ner och hämtade ryggbänken och monterade upp den i mitt sovrum. Det var en tung och skrymmande pjäs, men som läget var just då spelade det mindre roll i sammanhanget.

Jag fick ställa mig i bänken och långsamt – med hjälp av min egen kroppstyngd – luta mig bakåt, tills jag hängde svagt uppochner med en lutning på ca. 20 grader. Första gångerna hängde jag bara en minut åt gången och detta upprepades tre gånger per dag. Det otroliga var att smärtan faktiskt minskade redan efter första gången och under ett par timmar efteråt kunde jag faktiskt fungera relativt normalt. Efter några veckor ökade jag användningen och hängde fem minuter per tillfälle och fyra gånger per dag. Sakta men säkert avtog smärtan.


Numera är jag botad från mina ryggproblem, men jag har hela tiden fortsatt att med jämna mellanrum hänga ut ryggen. För mig är det helt logiskt att smärtan avtar när man använder en ryggbänk/ryggsträckare, eftersom diskarna i ryggen dras isär och trycket minskar på de nerver som ligger i kläm och orsakar smärtan. För ett par år sedan köpte jag mig en egen ryggbänk eftersom min käre naprapat hade behov av den han lånat ut till mig.


Dock fanns det två stora problem med just den ryggbänken:
1. Den var väldigt tung och tog mycket plats.
2. Priset! Trots att jag köpte en begagnad fick jag betala 4500 kr (nypris ligger på nästan 13000 kr!!)


Efter att ha dammsugit marknaden efter bättre alternativ fastnade jag för en annan variant av ryggbänk och nyfiken som jag är kontaktade jag fabriken i Kina som stod för tillverkningen och fick dem att skicka mig ett provexemplar. Bingo! Det var precis så jag hade tänkt mig att den skulle fungera! Ryggbänken var ungefär hälften så tung, tog betydligt mindre plats och var dessutom mycket billigare.

Jag har nu  importerat och sålt denna ryggbänk - FRISK DISK - i drygt två år och hittills inte fått en enda reklamation eller missnöjd kund!


Priset är 3990 kr (inkl. moms och frakt till ditt närmaste Bussgodsombud).
Inga andra kostnader tillkommer!
Är ni intresserade kan ni lägga en beställning i beställningsrutan här till vänster
eller kontakta mig på tel 070-631 90 37.

Ni kommer inte att ångra er!


Besök vår webshop och beställ din ryggbänk.
Där hittar du även andra hjälpmedel mot onda ryggar.

Slutligen lite fakta om ryggbänken FRISK DISK:
Fantastiskt effektiv mot:
* Ryggproblem
* Nackproblem
* Cirkulationsproblem
Robust, värmebehandlad, svartlackerad stålkonstruktion som klarar av belastning upp till 150 kg.
Bekväma vadderade fotrullar.
Stora, vadderade stödhandtag för bekymmersfri hantering.
Enkelt justerbar beroende på användarens längd mellan 147-198 cm.
Lågfriktions ledlager för ett mjukt användande utan gnissel.
Storlek: 120x60x140 cm.
Vikt: 21 kg

Lätt att fälla ihop för smidig förvaring.

Används dagligen av sjukgymnaster, kiropraktorer och naprapater.